« Srpanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U razdoblju od 11.3 do 16.3.2024. učiteljice OŠ Mate Lovraka Petrinja Ljiljana Sigur, Jelena Keserović, Ivana Caban Augustić, Mirna Dejanović, Jasna Anušić (koordinatorica projekta) i ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić prisustvovale su stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta ,,Pogled u budućnost''. Strukturirani tečaj ,,Introduction to the Finnish Education Model'' održan je u Helsinkiju, a cilj mu je bio otkriti i prenijeti sve tajne uspješnog poučavanja unutar finskog obrazovnog sustava.
Šestodnevni tečaj obuhvaćao je predavanja o osnovama i pristupima unutar finskog kurikuluma i obrazovnog sustava koji se temelji na pojmovima wellbeing (dobrobiti učenika), co-oprational learning (suradničko učenje) i student-centered approches (pristupi usmjereni na učenika). Upoznale su s pojmom PERMA i njegovom primjenom u svrhu pozitivnog obrazovanja kojemu je glavna funkcija da učenici od malih nogu spoznaju pojam povjerenja i odgovornosti prema sebi i društvu. Svim sudionicima se najviše svidjela metoda ,,Stairs of Trust'' na kojoj temelje upravljanje razredom (classroom menagment). Finsko školstvo stremi uvođenju modela kao što su ,,Open Learning Space'' i ,,Deskless'' koji daje potpuno novi način provedbe nastave i nastavnog procesa. Učiteljice su isprobale digitalne alate i izrađivale digitalne sadržaje uz pomoć aplikacija kojima se koriste finski učitelji.
Studijskim posjetom Omnia Marketspace-u dobile su uvid u razvoj malog poduzetništva nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja, a posjet knjižnici Oodi objasnio je zašto Finci doživljavaju knjižnicu kao osnovni stup čitalačkog odgoja i dobar temelj uspješnog školstva. Po završetku tečaja trebale su izraditi prezentacije na temelje naučenoga te razmijeniti ideje kako bi novo naučeno mogle primijeniti u sklopu zakonskih okvira RH i pravilnika u svojoj školi. Osim iz Hrvatske, na tečaju su bili učitelji iz Nizozemske, Njemačke i Francuske.
Članak napisala Jasna Anušić, koordinator Erasmus+ projekta
ZAVRŠNA EVALUACIJA ERASMUS PROJEKTA CINDERELLA
Za provedeni Erasmus+ projekt ''Cinderella then and now- Discovering values'', koordinatorica projekta, Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika, ostvarila je 86/100 bodova te je na taj način osigurala pravo isplate konačnog iznosa bespovratnih sredstava u vrijednosti od 3 855,00 eura. Projekt je aktivno provođen od 2019. godine i u njemu su sudjelovale partneri države Velika Britanija, Italija, Poljska, Španjolska i Grčka. Projekt je omogućio nastavnicima stručno usavršavanje u svim navedenim državama te mobilnosti četiri učenika naše škole u Italiji. Vrijednost cjelokupnog projekta iznosila je 19 278,00 eura. Sredstva koja će biti isplaćena na račun škole će biti utrošena na diseminaciju evaluiranog projekta i pisanje i razrađivanje novih Erasmus ideja.
Zahvaljujem ravnateljici Ankici Krnjajić Magdić na razumijevanju, podršci i spremnosti osnažiti nove ideje. Također bih zahvalila Mirni Dejanović koja je bila zadužena za organizaciju i planiranje aktivnosti. Hvala svim kolegicama koje su sudjelovale u provedbi mobilnosti u Hrvatskoj te se nadam da će se i one ohrabriti na ovakav korak.
Članak je napisala Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika