preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Tražilica
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 318136
Ovaj mjesec: 2853
Ovaj tjedan: 730
Danas: 75
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
vijesti
LOVRAKICE U HELSINKIJU U SKLOPU ERASMUS+ PROJEKTA ,,POGLED U BUDUĆNOST''
Matea Boškić / datum: 28. 3. 2024. 21:05

U razdoblju od 11.3 do 16.3.2024. učiteljice OŠ Mate Lovraka Petrinja Ljiljana Sigur, Jelena Keserović, Ivana Caban Augustić, Mirna Dejanović, Jasna Anušić (koordinatorica projekta) i ravnateljica Ankica Krnjajić Magdić prisustvovale su stručnom usavršavanju u sklopu Erasmus+ projekta ,,Pogled u budućnost''. Strukturirani tečaj ,,Introduction to the Finnish Education Model'' održan je u Helsinkiju, a cilj mu je bio otkriti i prenijeti sve tajne uspješnog poučavanja unutar finskog obrazovnog sustava.

Šestodnevni tečaj obuhvaćao je predavanja o osnovama i pristupima unutar finskog kurikuluma i obrazovnog sustava koji se temelji na pojmovima wellbeing (dobrobiti učenika), co-oprational learning (suradničko učenje) i student-centered approches (pristupi usmjereni na učenika). Upoznale su s pojmom PERMA i njegovom primjenom u svrhu pozitivnog obrazovanja kojemu je glavna funkcija da učenici od malih nogu spoznaju pojam povjerenja i odgovornosti prema sebi i društvu. Svim sudionicima se najviše svidjela metoda ,,Stairs of Trust'' na kojoj temelje upravljanje razredom (classroom menagment). Finsko školstvo stremi uvođenju modela kao što su ,,Open Learning Space'' i ,,Deskless'' koji daje potpuno novi način provedbe nastave i nastavnog procesa. Učiteljice su isprobale digitalne alate i izrađivale digitalne sadržaje uz pomoć aplikacija kojima se koriste finski učitelji.

Studijskim posjetom Omnia Marketspace-u dobile su uvid u razvoj malog poduzetništva nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja, a posjet knjižnici Oodi objasnio je zašto Finci doživljavaju knjižnicu kao osnovni stup čitalačkog odgoja i dobar temelj uspješnog školstva. Po završetku tečaja trebale su izraditi prezentacije na temelje naučenoga te razmijeniti ideje kako bi novo naučeno mogle primijeniti u sklopu zakonskih okvira RH i pravilnika u svojoj školi. Osim iz Hrvatske, na tečaju su bili učitelji iz Nizozemske, Njemačke i Francuske.

Članak napisala Jasna Anušić, koordinator Erasmus+ projekta


[OPŠIRNIJE]



DISEMINACIJA JOB SHADOWINGA U FINSKOJ
Anamaria Glatki / datum: 11. 1. 2024. 14:40

Učiteljice Mirna Dejanović i Jasna Anušić prezentirale su Učiteljskom vijeću OŠ Mate Lovraka Petrinja svoje spoznaje, znanja i iskustva koja su stekle tijekom boravka u osnovnoj školi Sotungin Koulu u Helsinkiju u Finskoj u razdoblju od 11.12.-15.12.2023. godine. Erasmus+ projekt KA1 ,,Pogled u budućnost'' financiran je od strane Agencije za mobilnost i programe EU u vrijednosti od 25 932 eura u svrhu provedbe šest job shadowing-a (učiteljskih praksi u školi)  i šest strukturiranih tečaja za usavršavanje djelatnika  škole. Pozvale su i druge nastavnike i stručne suradnike da im se pridruže u stjecanju novih znanja i vještina te kreiranju i pisanju novih Erasmus projekata.

Obavijest pripremila Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus projekta.

 


[OPŠIRNIJE]



Erasmus+ avantura Lovrakica u Helsinkiju!
Anamaria Glatki / datum: 29. 12. 2023. 13:04

Učiteljice engleskog jezika Mirna Dejanović i Jasna Anušić te ravnateljica OŠ Mate Lovraka Petrinja Ankica Krnjajić Magdić provele su tjedan dana u Finskoj upoznavajući jedan od najboljih obrazovnih sustava na svijetu i uočavajući razlike s hrvatskim obrazovnim sustavom. Nastavničko hospitiranje se odvijalo u sklopu Erasmus+ projekta KA1 pod nazivom  ,,Pogled u budućnost’’. Job shadowing u Sotungin Koulu je uključivao sudjelovanje u nastavi i praćenje rada učitelja, praćenje aktivnosti i obveze učenika te praćenje organizacije nastave. Razlike koje su uočile bile su značajne. Što se tiče organizacije nastave, škola počinje u kolovozu, a završava u lipnju. Satovi im traju 45 minuta, odmor između dva sata je 15 minuta, a svi učenici idu na besplatan ručak u školsku kantinu u trajanju od pola sata. Nastava počinje u 9:00 sati. Nižim razredima nastava završava do 11:45, dok višim razredima do 15:00 sati. Cjelodnevne nastave nema, ali imaju produženi boravak. Sportaši koji su uključeni u udruženje URHEA prije nastave imaju treninge te im nastava jednom tjedno počinje kasnije.

Nastava je neusporedivo opuštenija nego u Hrvatskoj. Učenici se nastavnicima obraćaju imenom te puno otvorenije pristupaju komunikaciji, osobito u rješavanju problema i zadataka tijekom nastave. Veći je naglasak na praksi i radu rukama nego na teoriji. Puno je nastave na otvorenom. Tjelesna i zdravstvena kultura se odvija u školskoj dvorani i učenici su uglavnom bosi. Tijekom zimskog doba učenici za nastavu TZK koriste klizalište i skijalište, dok se tijekom ljepšeg vremena provodi orjientacija u prirodi. Učionice su digitalno opremljene, dok su specijalizirane učionice za rukotvorine vrhunski opremljene svim vrstama bušilica, brusilica, šivaćim strojevima...

U školi postoje prostori koji su namijenjeni za školski bend (zvučno izolirana prostorija s instrumentima), teretana, prostor za suvremeni ples i dvije kuhinje namijenjene za kulinarstvo. Za razliku od naših učenika koji u nastavi glazbene kulture imaju udžbenike i kajdanke, mali Finci imaju na raspolaganju sve vrste instrumenata od bubnjeva, bas gitare do sintisajzera. Od petog razreda svi učenici moraju znati svirati barem ukulele.

Učenike se ocjenjuje tek u četvrtom razredu, a ocjene se kreću od 4. do 10. Osnovna škola ima 9 razreda te nakon njezinog završetka imaju dvije mogućnosti za nastavak školovanja: opće školovanje i strukovno. Pri toj odluci im pomaže nastavni predmet koji se zove Student counselling (Savjetovanje učenike o izboru buduće karijere i planiranja puta koji će ih dovesti do toga).

Plaća učitelja početnika u Finskoj iznosi oko 3500 eura i zanimanje je to koje je vrlo cijenjeno.

Nakon provedenog job shadowinga, učiteljice su se vratile motivirane i spremne implementirati primjere dobre prakse u svoje nastavne procese u svrhu napredovanja svog znanja, svojih učenika i same škole.

Članak napisala Jasna Anušić, koordinatorica Erasmus+ projekta.


[OPŠIRNIJE]



RSS


 

ZAVRŠNA EVALUACIJA ERASMUS PROJEKTA CINDERELLA

Za provedeni Erasmus+ projekt ''Cinderella then and now- Discovering values'', koordinatorica projekta, Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika, ostvarila je 86/100 bodova te je na taj način osigurala pravo isplate konačnog iznosa bespovratnih sredstava u vrijednosti od 3 855,00 eura. Projekt je aktivno provođen od 2019. godine i u njemu su sudjelovale partneri države Velika Britanija, Italija, Poljska, Španjolska i Grčka.  Projekt je omogućio nastavnicima stručno usavršavanje u svim navedenim državama te mobilnosti četiri učenika naše škole u Italiji. Vrijednost cjelokupnog projekta iznosila je 19 278,00 eura. Sredstva koja će biti isplaćena na račun škole će biti utrošena na diseminaciju evaluiranog projekta i pisanje i razrađivanje novih Erasmus ideja.

Zahvaljujem ravnateljici Ankici Krnjajić Magdić na razumijevanju, podršci i spremnosti osnažiti nove ideje. Također bih zahvalila Mirni Dejanović koja je bila zadužena za organizaciju i planiranje aktivnosti. Hvala svim kolegicama koje su sudjelovale u provedbi mobilnosti u Hrvatskoj te se nadam da će se i one ohrabriti na ovakav korak.

Članak je napisala Jasna Anušić, učiteljica engleskog jezika

preskoči na navigaciju