Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

• Naj 10 pitanja

• Nedavna pitanja

• Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Škola u prirodi
Autor: Nevena Pali, 24. 6. 2016.

Učenici 4.a i 4.b razreda OŠ Mate Lovraka Petrinja boravili su od 23. do 27. svibnja 2016. u Omišlju na otoku Krku gdje su sa svojim učiteljicama Anicom Šandrk i Lucijom Gašparić realizirali terensku nastavu upoznavajući neposredno primorski kraj kao i NP Risnjak gorskog zavičaja. O tome najbolje svjedoči literarni rad Matije Kudleka, učenika 4.b razreda.

Moje putovanje na otok Krk počelo je vrlo rano, dok se sunce još lagano budilo. Autobusom sam krenuo put glavnoga grada Zagreba. Nakon nekog vremena, primijetio sam kako se priroda polako mijenja. Sve više je bilo brežuljaka, gora i puno šuma,  te sam zaključio da se približavam NP Risnjak. Gledajući prirodu, uočio sam visoke zelene krošnje bora, jele, smreke, bukve i graba. Poznato mi je da moja najdraža rijeka Kupa izvire iz najljepših stijena ovoga parka. Sve je puno života na tlu i u šumi. Ris, vuk i smeđi medvjed šeću šumama. Krenuo sam poučnom stazom Leska te ugledao prelijepi cvijet ljubičaste boje po imenu orhideja. Vidio sam visoku promatračnicu i kućicu od zemlje u kojoj se proizvodio drveni ugljen. Povratkom iz šume, zabavljali smo se i prelazili prepreke u Adrenalin parku koji je napravljen od drveta između stabala.

Nastavili smo s putovanjem prema primorskom kraju. U daljini sam vidio prepuno kamenih vrhova koji su se dizali do neba, a najveći nosi ime Snježnik. Stigavši na konačno odredište otok Krk, divio sam se plavetnilu našeg Jadranskog mora, a osobito je lijep bio pogled s krčkoga mosta. Odredište je bilo u gradu Omišlju na otoku Krku. Sutradan sam obišao Vrbnik i stari grad Omišalj. Smješten je na visokoj stijeni i prepun je uskih uličica. Oko njega se plavi more i kao da se u daljini spaja s nebom. Iz tog malog mjesta dolazi i glagoljica koja je vrlo zanimljiva. Posjetio sam i Vidikovac u starom gradu Omišlju. S tog mjesta se vide male brodice, brodovi i otoci. Kamo god sam krenuo, smokve, masline i ružmarin su nas pratili svojim predivnim mirisima.

Putovanjem na otok Košljun, ostao sam zadivljen vožnjom broda, promatrajući predivne ribe i njihov odsjaj u moru. Na otoku se nalazi franjevački samostan. Ispred njega je veliki kip Franje Asiškog s vukom kojeg je pripitomio. Muzej Košljun nas je oduševio izlogom neobičnih životinja, biljaka, starih predmeta, narodnih nošnji, starog novca i prelijepih brodova.

Novi izlet vodio nas je u Jurandvor. Krenuo sam prema crkvi Sv.Lucije čiji zvonik krase orao-bik, anđeo i lav. Unutar crkve se nalazi pravo bogatstvo hrvatske povijesti, a to je Bašćanska ploča. Vodič nam je rekao da se original nalazi u Zagrebu i teži 800kg. Još jedna velika znamenitost je grob Ivana Juranića u samoj crkvi. Nakon toga mi se jako svidio posjet Akvariju u Baškoj. Po prvi put sam vidio život ispod mora i prekrasno šarenilo boja. Šarenilo boja čine crveni jastog, koralji, morske zvijezde te zlatne i srebrne školjke kao i morska trava. Spustili smo se do mora te sam ugledao tone sitnog pijeska i plažu koja nema kraja. Nisam mogao odoljeti pa sam koračao i osvježio noge u tom divnom plavetnilu. Nakon odmora od svega viđenoga, zadnji dan škole u prirodi, vozio sam se prema Rijeci u još jedan posjet srednjovjekovnoj utvrdi na Trsatu. Ugledao sam veliki kip lava koji je držao knjigu, a budući su se vodile bitke, knjiga je bila znak kada je rat, a kada mir. Otvorena knjiga je značila mir, a zatvorena rat. Put me dalje vodio u svetište Majke Božje Trsatske u kojemu su mnogi pomorci pronašli spas uslijed velikih oluja i brodoloma. U sjećanje na to svjedoče prelijepe slike u jednoj prostoriji u crkvi. Tamo nas je dočekao fratar Marko, Petrinjac koji je bio učenik naše škole.

Na kraju je slijedio posjet zvjezdarnici i planetariju koji me oduševio. Shvatio sam kako smo mi ljudi mali naspram cijeloga svemira. Iako je tako, meni je ovo bilo najljepše putovanje kroz najljepšu zemlju na svijetu, moju Hrvatsku.