preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 321148
Ovaj mjesec: 2468
Ovaj tjedan: 478
Danas: 19
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
21. OŽUJKA SVJETSKI DAN SINDROMA DOWN
Autor: Pina Žilić, 21. 3. 2023.

Prvog dana proljeća obilježavamo i Dan „djece Sunca“, odnosno Svjetski dan sindroma Down. Taj datum, 21. 3., je odabran jer simbolično predstavlja 3 kopije kromosoma 21, što je jedinstveno za osobe sa sindromom Down.

Povijest i prve simptome Down sindroma opisao je 1866. godine Langdon Down na svom djetetu, a 1957. godine Lejeune je otkrio da se radi o genetskom poremećaju pri kojem dolazi do trisomije na 21. kromosomu. Drugim riječima, umjesto 46 kromosoma (ili 23 para) postoji višak jednog kromosoma ili jednog dijela kromosoma na 21. paru.


Višak tog jednog kromosoma ili dijela kromosoma uzrokuje različite probleme u psihofizičkom razvoju djeteta. Znanstveno je dokazano da postoji preko pedeset karakterističnih obilježja  Down sindroma. Njihov intenzitet se razlikuje od osobe do osobe. Zdravstvene teškoće koje imaju osobe s Down sindromom vrlo su varijabilne. 30-60 posto osoba ima srčane greške, 20 posto osoba ima endokrinološke probleme (najčešće poremećaji u radu štitne žlijezde). Osim toga, djeca s Down sindromom mogu imati neurološke, hematološke poremećaje, poremećaje lokomotornog sustava, gastroinstestinalnog sustava, bolesti oka, bolesti usne šupljine.

No djeca s Down sindromom su prije svega djeca s istim društvenim, emocionalnim i obrazovnim potrebama kao i sva druga djeca. Žele biti uključeni u zajedništvo, žele učiti i igrati se s djecom koja ih okružuju. Od ranog djetinjstva, djecu s Down sindromom treba u potpunosti uključiti u edukacijski i socijalni život okoline. Na taj način, djeca imaju jednake mogućnosti razvoja svojih spoznajnih, društvenih, tjelesnih i emocionalnih sposobnosti. Primjerenim oblicima rada, profesionalnom pomoći te pedagoško-didaktičkom prilagodbom, djeca s Down sindromom mogu u potpunosti razviti i ostvariti svoj potencijal.

Svjetski dan sindroma Down obilježili smo i u našoj školi. Edukacijska rehabilitatorica je uz pomoć učenika prigodno uredila inkluzivni pano. Simbol Svjetskog dana sindroma Down su šarene čarape. Pokažimo im podršku! Obucimo danas rasparene šarene čarape. Nabacimo i mi na lice osmijeh koji nam djeca s Down sindromom tako nesebično poklanjaju pri svakom susretu s njima. 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju