preskoči na sadržaj

Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja

Login
Kalendar
« Svibanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 6. 2010.

Ukupno: 525710
Ovaj mjesec: 12295
Ovaj tjedan: 1086
Danas: 134
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Arhiva dokumenata
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Job shadowing u Finskoj
Autor: Matea Boškić, 7. 6. 2024.

Učiteljice OŠ Mate Lovraka iz Petrinje, Gorana Kelava, Ivana Šalinović - Jajčinović i Silvija Zovak, provele su tjedan dana u Finskoj, s ciljem upoznavanja jednog od najboljih obrazovnih sustava na svijetu.

OŠ Mate Lovraka Petrinja sudionik je u Erasmus + KA1 projektu pod nazivom "Pogled u budućnost." Job shadowing, odvijao se u glavnom gradu Finske, Helsinkiju, u osnovnoj školi Keinutien ala-aste.

Cilj je bio promatrati metode rada finskih učitelja, te uočiti razlike između jednog od najuspješnijih školstava na svijetu i našeg školstva, te u konačnici primijeniti stečeno znanje u svakodnevnom radu s učenicima.

Učiteljice su uočile poprilične razlike između finskog i hrvatskog školstva, prvenstveno u opsegu gradiva i načinu rada. U hrvatskom obrazovnom sustavu, stavlja se fokus na veću količinu gradiva, a samim tim učiteljima se ostavlja manji prostor za kreativnije načine rada i razvoj suradničkog učenja.

U Finskoj se, od prvog razreda OŠ pažnja poklanja timskom radu, on se svake godine malo nadograđuje, u skladu s dobi učenika. Na primjer, učenici 4. razreda, tri puta tjedno po jedan sat provedu u timskom radu. U višim razredima, na svakom satu, barem mali dio gradiva obrade kroz timski rad.  

 

Može se uočiti i veća opuštenost u nastavi. Učenici su uglavnom u čarapama, a u nekim učionicama postoji i kutak za odmor, s vrećama na podu ili krevetom. Učionice imaju i mini kuhinju.

U Hrvatskoj, učenici od 1. do 4. razreda imaju jednog učitelja, koji im predaje većinu predmeta, a u Finskoj, jedan učitelj je s učenicima od prvog do šestog razreda, te im predaje većinu predmeta. To je upravo i moguće jer se ne stavlja naglasak na širi opseg  gradiva,  nego se u osnovnoj školi uče same osnove, s naglaskom na razvoj suradničkog učenja.

Uočile su i razliku u udžbenicima i digitalnim alatima. Finski nastavnici imaju kvalitetnije digitalne materijale, uz pomoć koji učenici uče kroz igru, na njima zabavniji način.

Učiteljicama se svidio i predmet Financijska pismenost, u kojem učenici uče o novcu,  koliko što košta, o režijama te općenito kako upravljati novcem. U hodniku škole, izloženi su neki od ručnih radova učenika, kao što su šivane torbe i jastuci, drvene tacne, kuhače. Velik broj finskih učenika se odlučuje da će pohađati, u sklopu Domaćinstva, rad s drvetom.

Kako njihov cilj nije ići u širinu gradiva, gradivo u kojem uče o prirodi, geografiji, kemiji, fizici, stavili su u jedan predmet, kojeg zovu Znanost. U predmetu Znanost, uče se osnove navedenih predmeta.

Sva nastava odvija se u jednoj smjeni, cjelodnevne nastave nema, a učenici  1. i 2. razreda imaju mogućnost boraviti u produženom boravku.

Učiteljice su ponijele i poklone za finske učitelje, nakit koji su izradili vrijedni zadrugari OŠ Mate Lovraka "Lovreki."

Članak napisala: Silvija Zovak


 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju