2020-09-25 12:14:34

Međunarodni dan gluhih i nagluhih osoba, 26. rujna 2020. i Međunarodni tjedan gluhih, 21. do 27. rujna 2020.

Međunarodni tjedan gluhih obilježava se u cijelom svijetu svake godine posljednjeg punog tjedna u rujnu, a Međunarodni dan gluhih i nagluhih osoba zadnje subote u mjesecu rujnu. Cilj njihovog obilježavanja je podizanje svijesti javnosti o specifičnim problemima i potrebama gluhih osoba, što je jedna od temeljnih pretpostavki za poboljšanje njihova položaja u društvu i kvalitete života.

Svjetska federacija gluhih (WFD) započela je obilježavanje Međunarodnog dana gluhih još 1958. godine, a Međunarodni tjedan gluhih utemeljen je odlukom na II. Svjetskom kongresu gluhih u Zagrebu. Prioriteti za gluhe osobe u zemljama u razvoju su prava na znakovni jezik te ostvarenje jednakih mogućnosti u svim sferama života, uključujući pristup obrazovanju i informacijama. 

Hrvatski sabor izglasao je Zakon o hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacije gluhih i gluho slijepih osoba u Republici Hrvatskoj (NN 82/15). Zakonom se propisuje pravo na korištenje, informiranje i obrazovanje na hrvatskom znakovnom jeziku i ostalim sustavima komunikacija koji odgovaraju individualnim potrebama svim gluhim, gluho slijepim osobama, kao i drugim osobama s komunikacijskim teškoćama kod kojih je zbog funkcionalnih oštećenja komunikacija govorom otežana ili ne postoji. U Hrvatskoj sve više gluhe djece pohađa redovnu nastavu uz podršku stručnog komunikacijskog posrednika.

Međunarodni tjedan gluhih obilježen je u našoj školi prigodnim uređenjem inkluzivnog panoa s porukama osoba oštećena sluha upućenim čujućim osobama.

23.9.2020. obilježavamo i Međunarodni dan znakovnih jezika. Tom prigodom će stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica Antonija Ćosić u petim i šestim razredima prezentirati projekt „Reci mi rukama“ koji će provoditi tijekom ove školske godine. Osnovni ciljevi ovog projekta su upoznati učenike s hrvatskim znakovnim jezikom i podučiti ih osnovnoj komunikaciji na hrvatskom znakovnom jeziku te kroz iskustveno učenje senzibilizirati učenike za probleme s kojima se osobe oštećenog sluha susreću u svakodnevnom životu te načinima ophođenja prema osobama s oštećenjem sluha. S obzirom na epidemiološke preporuke, ove školske godine će se projekt provoditi u jednom razrednom odjelu u kojem će biti najviše zainteresiranih učenika.


Osnovna škola Mate Lovraka Petrinja